2015. szeptember 29., kedd

Mediaplatform 2015: Medvetesók, bár Bikini fenéken és holdkutatás a Disney Juniorral

A szeptember 28–29. között megrendezésre került Médiaplatform konferencián idén is számos tévéadó és televíziós szolgáltató jelen volt saját standjával, a legváltozatosabb elfoglaltságok mellett számos ajándékkal lepve meg az érdeklődőket. Érdekes prezentációkat is láthattunk a megjelent szakemberek és televíziós vállalati vezetők előadásában.


Minket azonban a dolog rajzfilmes része érdekel, vagyis a rajzfilmeket is sugárzó tévék standjairól szeretnénk képes beszámolót nyújtani.

Cartoon Network/Boomerang

Idén a novemberben induló Medvetesóké volt a főszerep a CN-standon. Medvés fullcapekben lehetett négyes képeket készíteni, medvetesós háttérrel nyomtatták ki aztán.


A Medvetesókhoz személyiségteszt is kapcsolódott: bárki megtudhatta, hogy a három főszereplő közül melyik medvéhez áll legközelebb. Jó sok ajándékot lehetett kapni: mr. beanes hűtőmágnest; CN-es, nyakba akasztható kulcstartót; boomerangos pólót; csináld-magad alkalmazáskockát; még TCM-es ajándékokat is! A tévén eközben a két csatorna aktuális premiereit bemutató promókat nézhettünk, olyanokat is, amelyeket még nem játszanak a tévében.

Nickelodeon/Nick Jr./Comedy Central

A három adó közös, viacomos standja inkább volt nickelodeonos, mint a másik két csatornára hajazó. Egy óriási, bikini fenéki bárban múlathatták az időt a látogatók, ahol a rendkívül finom, lekváros-marcipánbevonatos-spongyabobos sütit is megkóstolhattuk. Ez volt az egyetlen emeletes stand.


A Viacomhoz kapcsolódó vállalati kvíz kitöltőit és a spongyabobos Wii-videojátékban eredményesen szereplőket is megjutalmazták. A nyeremények közt volt bőröndcímke Eric Cartmannel; különböző színekben pompázó szelfi-botok; konyhakesztyű, tetején Randy Marsh-sal és bubbi guppis buborékfújó.

Disney Junior

A Disney nem közös standot állított fel a két csatornájának, hanem csak a Disney Juniorra koncentrált egy két részes építménnyel. A bal oldalon a Miles a jövőből c. új sorozatuknak jutott a főszerep, itt a két lelkes holdkutatónak mutathattuk meg, hogy hol keressenek kincset, amelyet a fémdetektorral mértek be. Ha jó helyre mutattunk, ahol pénzérmét találtak, nyerhettünk disney-s muffint vagy DJR-os füzetet. A jobb oldalon rajzsarok volt, szintén disney-s ajándékokkal.


FOX

A hazai FOX a maga egyetlen rajzfilmjével érthető módon nem az animációt helyezte előtérbe, de azért rendszeresen vetítettek a tévéjükön Simpson család-előzeteseket.


Az MTVA most csak az M4-re koncentrált, M2-s részleggel nem készültek, ám szerezhettünk Teletéka-kupont, amellyel M2-s animációkat is visszanézhetünk díjmentesen. A még mindig számos rajzfilmet sugárzó Viasat-csoport szintén nem az animációra helyezte a hangsúlyt. A Minimax és a Megamax sem kapott szinte semmi szerepet az AMC-standon.