2013. október 27., vasárnap

Végeláthatatlan reklámszünetek

Vagy mégsem? Azt elemeztük, hogy a gyerektévéken milyen hosszúak a reklámszünetek. A vizsgált időszakunk a karácsony előtti nagy reklámözön ideje, amikor rengeteg a játékreklám.

http://i1.ytimg.com/vi/OabrWcQonuM/hqdefault.jpg
Reklám a megszűnt A+-on.
Januártól augusztusig nem számottevő a reklámmennyiség a gyerekcsatornákon, szeptembertől viszont annál inkább. A karácsony közeledtével egyre több a játékreklám, amivel a gyerekeket célozzák meg. Ez időszakban több csatornán is előfordul a több, mint 10 reklám szünetenként. Ehhez még hozzájönnek az ajánlók, identek és egyes esetekben a kisfilmek és azt vesszük észre, hogy 10 percig tart egy reklámszünet... Az egyes csatornákat külön megvizsgáltuk, milyen hosszúak a reklámszüneteik, amelyek általában főműsoridőben öltenek katasztrofális méreteket.

Disney csatorna
Itt a magyar reklámokhoz a cseh reklámok is hozzáadódnak, különösen hosszú szüneteket eredményezve. Az átlag: 4–9 perc/szünet. A műsorrend nem borul, hisz a Disney csatornán 30 perces sávok vannak.

Nickelodeon
A Nick tartani tudja az ősz előtt megszokott 3–4 perces szüneteket, ezzel nincs baj.

Cartoon Network
Mivel itt a magyar és a román sáv külön van szedve, rengeteg kisfilmet látunk, amíg a román sávon reklámok mennek. Emiatt 4–6 percesek a szünetek amik 7–22 percenként vannak, emiatt olykor borul a műsor.

M2
A legrövidebb szünetekbe itt botlunk, amelyek 1–2 percesek, viszont viszonylag sűrűek. Ebből kifolyólag az állami gyerektévé bevételei nem lehetnek túl magasak...

Megamax
A legidegesítőbb az a Megamaxban, hogy bár egyetlen kereskedelmi reklám sincs, annyi ajánlót és kisfilmet adnak, hogy kijön a 4–9 perc itt is.

Minimax
A Minimaxon 2–4 percesek a szünetek, de ezek olykor roppant sűrűn vannak, előfordul, hogy egy órában 6-szor.

Animax
1–2 perces szünetek a jellemzőek. Az egyetlen kereskedelmi reklám a Mondo magaziné, de azt minden szünetben láthatjuk.

Boomerang
Ugyanaz, mint a CN-nél, csak itt a lengyel és a román reklámok vannak elválasztva egymástól. Mi a románt látjuk, ahol 10 reklám is előfordul. + a kisfilmek, amíg megvárjuk a lengyeleket. Ebből adódóan 4–7 perces szüneteket látunk.

Persze, kedvenc csatornákon minél több a reklám, annál nagyobb a bevétel, így ne keseredjünk el, ha már-már RTL/TV2-reklámszünet hosszúságú a műsorok közti idő. Gondoljunk arra, hogy minél több bevételük van, annál színvonalasabb műsorfolyamot tudnak nyújtani. :)

Várjuk a véleményeket: melyik csatorna szüneteitől vagytok kiakadva?