Miközben nézzük a tévét, nem kevés reklámba botlunk. Ha hosszú a reklámszünet, panaszkodunk, hogy mégis minek ennyi?! De lehet, hogy abba sokan nem gondolnak bele, hogy a legtöbb tévéadónak ez a fő bevételi forrása. Következő elemzésünkben, azt vizsgáltuk, hogy a hirdetők mennyit fizetnek egy-egy reklámért a gyerektévéken.
A csatornák reklámidejét úgynevezett média-kereskedőházak értékesítik a hirdetők számára. Magyar reklámok a Minimaxon, a Disney csatornán, a Nickelodeonon, a Cartoon Networkön és az M2-n vannak. Az utóbbit az MTVA (a közmédiát összefogó vállalat) saját kereskedőháza juttatja bevételhez, míg a többit az Atmedia. Az Atmedia egy Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban működő média-kereskedőház, Magyarországon a gyerektévék zömének intézi a reklámozási feladatokat.
Az előbb felsorolt csatornákon túl a KidsCo-n, a JimJam-en, a Boomerangon és a Megamaxon nincs (még) magyar reklám. Az Animaxon 2011. december 31-ig volt, ekkor az R-time-hoz, hazánk másik nagy kereskedőházához tartozott, azóta csak a Mondo magazin reklámját láthatjuk rajta, de azt minden reklámszünetben. Az Animaxon túl, a Cartoon Network és a Disney is az R-time-hoz tartozott, de 2012. január 1-én átkerültek az Atmediához. A Minimax ezt a lépést már korábban megtette, a Nickelodeonon pedig 2012 második felétől vannak egyáltalán reklámok.
A Disney csatornán egyedülálló módon cseh és magyar reklámok is láthatók, egymást követve. Erről már korábban is volt szó.
De most jöjjön a lényeg, hogy mennyibe kerül egy-egy 30 másodperces reklám! (Ha a reklám tovább tart fél percnél, értelemszerűen többe, ha kevesebb, mint 30 mp, akkor pedig kevesebbe kerül)
A Disney csatornán egyedülálló módon cseh és magyar reklámok is láthatók, egymást követve. Erről már korábban is volt szó.
De most jöjjön a lényeg, hogy mennyibe kerül egy-egy 30 másodperces reklám! (Ha a reklám tovább tart fél percnél, értelemszerűen többe, ha kevesebb, mint 30 mp, akkor pedig kevesebbe kerül)

Az adatok forrása:
http://atmedia.hu/ajanlatunk/listaarak.html
http://mtva.hu/images/download/sales_house/ertekesites/uzletszabalyzat/201303/mtva_sh_1_sz_mell.pdf
Mi a véleményed? Sokba vagy kevésbe kerül egy-egy reklám? Téged is bosszant, ha egy csatornán rengeteg a reklám?