2014. január 12., vasárnap

Az M2 gyerekcsatorna nézettsége 2013-ban

Az M2 csatorna 2012. december 22-étől klasszikus gyermek- és ifjúsági csatornává alakult át, ami szándékai szerint színvonalában és tartalmában beleilleszkedik ugyan a mai kor elvárásaiba, de erőszakmentes értékrendjével, a hagyományok és az újdonságok ötvözésével egyedülálló szórakozási alternatívát teremt mind a gyermek, mind a fiatal felnőtt korosztály számára. 

A nézettséges táblázatok letölthetőek itt.


Az M2 reggel 6-tól este 8-ig elsősorban a 12 éven aluliak számára sugároz műsorokat, 20 óra után pedig a fiatal értelmiségieknek, kisgyermekes családok felnőtt tagjainak kínál alternatívát az igényes tévénézéshez.

Az indulást követően az M2 hamar elnyerte mind a gyereknézők, mind pedig szüleik tetszését. Az M2 közönségaránya folyamatosan emelkedett, a reggel 6-tól este 8-ig tartó idősávban a januári 5,3%-ről októberre 12,3%-ra nőtt. Ezzel az értékkel az M2 októberben (okt. 1-29-ig) a legnézettebb csatorna lett a 4-12 évesek körében.

A csatorna nézői részesedése a gyerekek szempontjából kiemeltnek tekinthető reggel 6 és 10 óra közötti időszakban a legmagasabb: szeptember - októberi (október 29-ig) időszakban, ebben a sávban, 14,8%-kal az M2 volt a legnézettebb csatorna a saját célcsoportjában.

Ahogyan általában a gyerekcsatornák esetében, úgy az M2 esetében is igaz, hogy az iskolai szünetekben és az ünnepnapokon többen kapcsolnak a csatornára. A legmagasabb napi elérése augusztusban volt a csatornának. Míg a 2013-es év eddigi átlagát tekintve a napi elérés 19% volt a 4-12 évesek körében, addig augusztusban naponta átlagosan a 4-12 évesek 24,5%-a kapcsolt az M2-re. Az őszi iskolai szünet első napjaiban is magas értékeket rögzített a Nielsen Közönségmérés, október 28-án például a célcsoport 27%-a, október 29-én pedig 24,8%-a kapcsolt a csatornára.

http://www.kisalfold.hu/dijaztak_az_m2_gyerekcsatorna_eroszakmentesseget/cikk/236/2358208/2.jpgHasonlóan jelentős különbség van a hétköznap és hétvégén elért nézők számában is. A szeptember –októberi időszakot vizsgálva azt láthatjuk, hogy míg hétköznaponként a célcsoport 18%-a kapcsol a csatornára, hétvégén ez az arány meghaladja a 25%-ot.

Az M2 legnézettebb programjai is többnyire az iskolai szünet időszakában, vagy egy-egy hétvégi illetve ünnepnapon kerültek műsorra.

A 4-12 éves korosztályon belüli eltérő érdeklődést mutatja, hogy különböző műsorok kerültek a top 10-es listába, ha a kisebbeket (a 4-7 éveseket) és ha az iskoláskorúakat (a 8-12 éveseket) vizsgáljuk.

Mivel az M2 egy nap többször is sugároz egy-egy műsort, az ismétlések miatt a rajzfilmek nézettségének vizsgálatához a sorozatok átlagos nézettségét idősávonként határoztuk meg. A toplisták az egyes sorozatok őszi epizódjainak idősávos átlagai szerint készültek.

forrás: Nielsen Közönségmérés és MTVA