2016. március 10., csütörtök

A Cartoon Network 2015-ös eredményei és kampányai

A Cartoon Network számos tényezőt tekintve teljesített tavaly jobban, mint 2014-ben – adta hírül a Turner. Nőtt a nézettség, a csatorna több háztartásba jutott el, beindult a 24 órás sugárzás és új, saját gyártású sorozatok bemutatójára került sor.


2015. április 1-jén a lengyel-román, angolul fogható TCM kivonult a magyar piacról, így megkezdődött a Cartoon Network éjjel-nappali sugárzása. Két eredeti produkció indult, a Túl a kerítésen és a Medvetesók.



A csatorna közönségaránya (SHR) 29%-os javulást ért el és a 4–14 éves fiúk körében bronzérmes a nézettséget illetően. Január 1-jén – bár csak minicsomagban – újra látható a gyerektévé a Magyar Telekomnál, így 1,7 millió magyarországi háztartásban érhető el. Az internetes eredmények alább láthatók:


Februártól áprilisig zajlott az idén nagyobb szabásúnak ígérkező „Aki ver, az nem haver” kampány, amellyel a csatorna az Uniceffel közösen lépett fel a gyermekek védelme érdekében. Nyáron 7 állomásos balatoni roadshow hirdette a Kalandra fel!-t. Ehhez interaktív microsite is kapcsolódott és a kábelszolgáltató partnerek, így a Telekom és a UPC is kommunikálta a kampányt.


Rajz- animációsfilm- és képesforgatókönyv-pályázatot hirdetett a Cartoon Network szeptembertől Képzeletműhely címmel. Összesen 1760 pályázat érkezett, a pályázat 2016-ban is várható.