Királyi család érkezik a Cartoon Networkre

Vegyünk egy minden család számára kaotikus ünnepi időszakot, pár drágakőberakásos koronát, néhány magasrangú címet, végül egy egész királyságot és össze is áll a Cartoon Network Studios új minisorozata. A mulatságosan fejedelmi széria egy kortárs királyi család nagybetűs és kissé szürreális életét mutatja be. Az Emmy-díjat nyert Yule Hare Festival című pilótafilm sikerének köszönhetően létrejött sorozat alkotója az a Sean Szeles, aki a Parkműsor felügyelő producere is egyben.


A Királyok hétköznapjai szeptember 11-én 16:00-kor, egyben lesz látható a Cartoon Networkön. Ismétlés 17-én 9:00-kor.

A középkori környezetben uralkodó modern királyi család mindennapjainak helyzetkomikuma adja a sorozat humorát. A történet szerint a családtagok egy különleges nyúlfesztiválra készülődnek, ahol tálcán hozzák majd a finomabbnál finomabb ételeket, izgalmas ijesztgető versenyen borzonghatnak a vendégek, valamint énekesek és nevettetők szórakoztatják a nagyérdeműt. Minden epizód egy-egy családtag és annak egyedi problémájakörül forog, kezdve Eleanor Királynővel, aki vad és hangos horkolásától akar megszabadulni; folytatva Rosalind Hercegnővel, akinek minden vágya, hogy tinik módjára bulizhasson.


Interjú Sean Szelessel a Királyok hétköznapjai kapcsán

Meséljen a sorozatról röviden!

A Királyok hétköznapjai a Cartoon Network legújabb minisorozata, amely egy modern királyi család humoros ünnepi készülődését mutatja be.

Honnan jött az ötlet? Miért pont egy uralkodó családot választott?

Ez afféle ötvözete az általam kedvelt dolgoknak. Szeretem a történelmet, érdekel, hogyan öltözködtek, viselkedtek az emberek századokkal ezelőtt, mit jelentett akkor a kultúra. Azért esett a választás egy családra, mert az én családom alapján egy család élete is elég izgalmas és pörgős. A Cartoon Network ritkán készít olyan sorozatot, amely a tradicionális családmodellt állítja középpontba, szóval ez valamilyen szinten újdonságnak számít a csatorna életében.

Mit szeret nézni a tévében?

A Waczak Szálló az egyik legkedvesebb tévéműsorom, amely – szerintem – nagyban befolyásolta tévés karrieremet. Egy párról szól, akik szállodát próbálnak üzemeltetni, ez valamennyire összhangban van az én koncepciómmal, az uralkodócsalád működtette palotával és királysággal. Más show-kat is szeretek, ilyen a Ház az Eaton Place-en és a Monty Pythont se hagyhatom ki a felsorolásból. Még rengeteget műsort mondhatnék.

A nyúlfesztivál ötlete a saját maga által is megélt ünnepi családi perpatvarok nyomán alakult ki?

A Nyúlfesztivál a hálaadás, a halloween és a karácsony sajátos keveréke, amely ily módon sok hagyományt és rendezvényt is magával hoz, épp ezért tekinthető az egész egy nagy fesztiválnak.

Mi teszi egyedivé a Királyok hétköznapjait? Miért ajánlja a leendő nézőknek?

Ami megkülönbözteti a többi Cartoon Network-produkciótól, az az, hogy a korábban említett hagyományos családmodellt szerepelteti, ennek ellenére tele van poénos párbeszédekkel. Főleg a beszélgetések adják a humort. Egy olyan szériát szerettünk volna megalkotni, amelynek – szellemessége mellett – a látványvilága is igényes. Az a személyes tapasztalatom, hogy az animációs vígjátékok között vannak nem éppen szépen megrajzoltak is, ezt szerettük volna elkerülni. A szép stílus és a humor egyidejű megvalósítása nagy kihívás volt a készítés közben.

Meséljen a sorozat animációjának stílusáról!

Nehéz leírni egy küllem, vizuális hangulat megszületésének történetét. A rajzstílus Ronald Searle és Ed Benedict koncepcióinak vegyítéséből született. Benedict nevéhez egyébként több Hanna-Barbera-sorozat is fűződik. A háttereknek én mindenképp valami festményszerűt szerettem volna. Kiraz, a francia képregényrajzoló munkássága mindig lenyűgözött, az ő munkáit kiindulópontként használva jutottunk el a végül megvalósult hátterekig.

forrás: Turner