A rajzfilmcsatornák nézői a legelkötelezettebbek – sajtószemle

A Kreatív magazin 2016-os TV Trend c. mellékletét szemléztük, amelyet a Médiaplatform rendezvényén kaptunk. A lapban szereplő interjúkból és csatornaismertetőkből számos fontos apróság derül ki, amely kapcsolatban áll a hazai animációsugárzással és a gyerektévépiaccal.


A TV2 kábelcsatorna-programigazgatója, Fischer Gábor a Kiwi TV-vel kapcsolatban a következőt mondta: „Célunk, hogy minden csatornánk a maga tematikájában meghatározó szereplője legyen a piacnak.” A Miként fogják elérni, hogy az új adók ne a TV2, hanem a konkurensek nézőit hozzák el? kérdésre adott válaszában a Kiwi TV-t is említette: „Azért, mert lesz egy mesecsatornánk (Kiwi TV), attól még nem fog csökkenni a TV2 nézettsége…”

A Comedy Central programigazgatójával, a csatorna nézettségére méltán büszke Kabai Zoltánnal készült interjúból érdemes lehet kiemelni, hogy a Susogós mackókat „világkörüli útra” küldték, „eljutottak Csehországba és Szerbiába, a nemsokára induló román csatornán is láthatók lesznek, jövő tavasszal pedig megjelenhetnek a lengyel piacon is”.



A kimutatásokon láthatjuk, hogy a Comedy 13 legnézettebb műsorából 5 animációs. A legnépszerűbbek a Brickleberry, a Family Guy, a South Park, az Archer és a Holdfényváros. Igen meglepő, hogy ha csak a kábeltévéket vizsgáljuk, a 18–49 évesek a Nick Jr-on töltik el a legtöbb időt naponta, amennyiben odakapcsolnak. A listán a következő kettő a szintén nagyszámú animációt adó Comedy Central és Cartoon Network. A 6–8. helyen további gyerekcsatornák, a Minimax, a Disney Csatorna és a Nickelodeon állnak.


A második ábrapáros bal oldali tagján is az előzőleg vizsgált „ATS” jelenik meg, ezúttal a 4–14 évesek körében vizsgálva és belevéve az országos csatornákat is. A gyerekek a legtöbb időt a Nickelodeon-csatornáin töltik, őket követi a Disney és a CN. Az 5–6. helyen szintén gyerektévék, a Minimax és az M2 szerepelnek. A két ATS-ábra támasztja alá a címben szereplő állítást.

A Nick Jr-ról azt írta a Viacom, hogy „a nézettségmérés megkezdése után az első hónap végén már az összesített ranglista 17. helyét foglalta el, a negyedév végére [...] már a 12. helyen zárt a 4–14 éves korosztály körében. Az idei 2. negyedévben a Viacom gyermekcsatorna-portfóliója az eddigi legjobb eredményét érte el, ami 16%-kal meghaladja az egy évvel korábbi adatokat.” Fontos, hogy a 2016. október 1-től elindul a reklámértékesítés is a Nick Jr-on. Ezt az R-time végzi majd.