2016. szeptember 23., péntek

A rajzfilmcsatornák nézői a legelkötelezettebbek – sajtószemle

A Kreatív magazin 2016-os TV Trend c. mellékletét szemléztük, amelyet a Médiaplatform rendezvényén kaptunk. A lapban szereplő interjúkból és csatornaismertetőkből számos fontos apróság derül ki, amely kapcsolatban áll a hazai animációsugárzással és a gyerektévépiaccal.


A TV2 kábelcsatorna-programigazgatója, Fischer Gábor a Kiwi TV-vel kapcsolatban a következőt mondta: „Célunk, hogy minden csatornánk a maga tematikájában meghatározó szereplője legyen a piacnak.” A Miként fogják elérni, hogy az új adók ne a TV2, hanem a konkurensek nézőit hozzák el? kérdésre adott válaszában a Kiwi TV-t is említette: „Azért, mert lesz egy mesecsatornánk (Kiwi TV), attól még nem fog csökkenni a TV2 nézettsége…”

A Comedy Central programigazgatójával, a csatorna nézettségére méltán büszke Kabai Zoltánnal készült interjúból érdemes lehet kiemelni, hogy a Susogós mackókat „világkörüli útra” küldték, „eljutottak Csehországba és Szerbiába, a nemsokára induló román csatornán is láthatók lesznek, jövő tavasszal pedig megjelenhetnek a lengyel piacon is”.



A kimutatásokon láthatjuk, hogy a Comedy 13 legnézettebb műsorából 5 animációs. A legnépszerűbbek a Brickleberry, a Family Guy, a South Park, az Archer és a Holdfényváros. Igen meglepő, hogy ha csak a kábeltévéket vizsgáljuk, a 18–49 évesek a Nick Jr-on töltik el a legtöbb időt naponta, amennyiben odakapcsolnak. A listán a következő kettő a szintén nagyszámú animációt adó Comedy Central és Cartoon Network. A 6–8. helyen további gyerekcsatornák, a Minimax, a Disney Csatorna és a Nickelodeon állnak.


A második ábrapáros bal oldali tagján is az előzőleg vizsgált „ATS” jelenik meg, ezúttal a 4–14 évesek körében vizsgálva és belevéve az országos csatornákat is. A gyerekek a legtöbb időt a Nickelodeon-csatornáin töltik, őket követi a Disney és a CN. Az 5–6. helyen szintén gyerektévék, a Minimax és az M2 szerepelnek. A két ATS-ábra támasztja alá a címben szereplő állítást.

A Nick Jr-ról azt írta a Viacom, hogy „a nézettségmérés megkezdése után az első hónap végén már az összesített ranglista 17. helyét foglalta el, a negyedév végére [...] már a 12. helyen zárt a 4–14 éves korosztály körében. Az idei 2. negyedévben a Viacom gyermekcsatorna-portfóliója az eddigi legjobb eredményét érte el, ami 16%-kal meghaladja az egy évvel korábbi adatokat.” Fontos, hogy a 2016. október 1-től elindul a reklámértékesítés is a Nick Jr-on. Ezt az R-time végzi majd.

5 megjegyzés:

  1. Őszintén szólva több csatorna követhetné a CC példáját, rajzfilmek nem csak gyerekeknek készülnek, ez már egyértelmű.

    Az elkötelezettség ismerős, még mindíg a CN-t nézem a legtöbbet, hiába kezd egyre rosszabb lenni a kinálat (szerintem).

    Jó cikk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemsokára indul a Humor+, ami szintén fog pár animációs sorozatot adni. Tavaly(?) az AMC is elkezdett egyet, bár az szerintem felejtős (Fejvadászok a címe). Lassan, de biztosan amúgy jó irányba halad a hazai animációsugárzás helyzete.

      Örülök, hogy tetszett a cikk.

      Törlés
  2. Interesting article and I got the main ideas; However, speaking of Comedy Central Romania, it will have a local puppet show, "Morr toţi duşmanii", with bears, much like "Susogós Mackók". In the Romanian press release, it's written that it will be the Romanian adaptation of the Hungarian and Czech short series and it will be produced with a local comedians team named Sector 7.

    http://www.paginademedia.ro/2016/09/comedy-central-isi-relanseaza-grila-avand-continut-pentru-romania-grupul-sector-7-va-face-teatru-de-papusi-morr-toti-dusmanii

    VálaszTörlés
  3. A nickelodeonnak nem terveznek külön magyar verziót indítani, hamár ennyire nézett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nem feltétlenül a nézettségtől függ. Voltak időszakok, amikor a Disney Csatorna, illetve a Cartoon Network voltak a legnézettebbek, mégsem indítottak külön hazai változatot.

      Azt gondolom, örülhetünk, hogy a három világszerte legnépszerűbb gyerektévé (CN, Nick, Disney) közül mindegyik eljutott hozzánk.

      Törlés