2016. december 9., péntek

DreamWorks – egy folytatás bejelentve, egy törölve, egy pedig csúsztatva

Idén áprilisban a Universal Pictures tulajdonosa, a Comcastw felvásárolta a DreamWorks-öt, ami miatt három filmmel kapcsolatban is változás történt: bejelntették a Shrek 5-öt, elkaszálták Croodék 2-t, és újabb hónapokkal csúsztatták az Így neveld a sárkányodat 3-at.


A negyedik filmnek még a címe is azt sugallta (Shrek a vége, fuss el véle!) hogy ez volt mindenki kedvenc okréjének az utolsó filmje, ám végül úgy döntöttek, hogy összeraknak még egy Shrek-filmet 2019-re. A forgatókönyv megírására korábban a Szamár hangját adó Eddie Murphy is tett említést, azt is hozzátéve, hogy ő szívesen visszatérne a karakter hangjaként.


Ezt a fejlesztés alatt álló forgatókönyvet Michael McCullers írja, aki korábban a Mr. Peabody és Sherman kalandjait készítette a DreamWorksnek, de részt vesz a jövőre érkező Bébi úr, és a 2018-ra tervezett Hotel Transylvania 3 írásában is. Az, hogy Murphy-n kívül más színész (például a Shrek hangját adó Mike Myers, vagy a Fióna hangját adó Cameron Diaz) visszatérnek-e, még kérdéses, de meglepődnénk, ha nélkülük készülne el a folytatás.


Sajnos míg a Shrek megkapja folytatását, addig a Croodék második részét törölték. A hírt az egyik alkalmazott közölte, aki szerint a Universal igazgatója, Donna Langley közölte a készítőkkel a hírt, akiket más projektekhez raknának, vagy éppen különböző tréningekre küldenék őket. A folytatást eredetileg az első film készítői, Kirk De Marco és Chris Sanders rendezték és írták volna, bár arról nincs információnk, hogy miről szólt volna a film.


Rájár a rúd az Így neveld a sárkányodat 3-ra. Az immár törzsfőnök Hablaty és sárkánya, Fogatlan kalandját eredetileg már idén júniusban bemutatták volna, ám a DreamWorks filmjeinek amerikai bukása miatt egyre csak halasztották, egészen 2018 májusáig. Ám most újfent eltolták pár hónappal, így a filmet végül csak közel két és fél év múlva, 2019 márciusában láthatjuk. A film rendezője és írója továbbra is Dean DeBlois, a történet pedig Hablaty fejlődésének lezárása lesz, aki újfent szembekerül a második rész főgonoszával, Drákó Verdunggal. A zenére se lesz panaszunk, ugyanis az előző részekhez hasonlóan ismét John Powell szerzi azt.

A pontos premierdátum az Egyesült Államokban jelenleg 2019 március 1-je, de nem lepne meg minket, ha ez a dátum se lenne még végleges.

5 megjegyzés:

  1. Shrek 5... Édes istenem miért kell több bőrt lenyúzni róla? ezen a mesén nőttem fel, imádtam, de... Ez már sok. Már nem tudnak újat mutatni, és mi az, hogy 2019? Az Így neveld a sárkányodat-ra sokkal régebb óta várunk... (Fogatlan kis f-el... :( ) Nagyon remélem, hogy nem csúszik be több halasztás, bár olyan rémhíreket hallani felőlük, ami aggasztó... Remélem, hogy most már sikerül végre leadniuk a harmadik részt, mert elképesztően várom a befejezést, hiszen sok kérdés maradt még megválaszolatlanul.
    A Croodékhoz nem szólok hozzá, hiszen még nem láttam, nem tudok róla nyilatkozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Croodékat nagyon sajnálom, nekem nagyon tetszett, azonban attól félek, hogy a Shrek is úgy jár majd, akárcsak a Jégkorszak: a kezdeti mély tartalmú történetből az idők során ,,mentsükmegavilágotaszupermeteortól" című rohangálás lesz, felszínes történettel és jellegtelen karakterekkel. Nem állítom, hogy törvényszerű, de minden újabb résznél egyre nagyobb a kockázat.
      Nagyon remélem, hogy a Sárkány nem csúszik tovább, hiszen ez már nem az első határidőhosszabbítás...

      Törlés
    2. Akkor most szépen sorban kifejtem az összesről a véleményem.
      A Croodékhoz nincs sok hozzáállásom, mivel még nem láttam, viszont a suliban egyszer elkezdtük nézni, láttunk belőle 5 percet, tetszett, meg minden, aztán elment a wifi, így a filmnézős órának lőttek, viszont én elhatároztam, hogy meg fogom nézni. Gondoltam, milyen jó lesz, pont amikor megtetszik, nem kell 2 évet várni a folytatásra, mint azt az Így neveld a sárkányodat 3-nál, gondoltam 2015-ben. És ha úgy lett terezve, hogy lesz folytatás, akkor gondolom alap járatban nem lett annyira lezárva, mint a Shrek a vége, fuss el véle.
      Imádtam ezt a filmsorozatot, ezen nőttem fel. Jó poénjai voltak minden korosztály számára. Viszont már a 4. résznél nem tudtam kiigazodni, és nem értettem a történetmenetet. Nem én vagyok az értelmetlen, rendszeresen gondolkozok a tudatalatti működése és a cselekedetek kapcsolódásán, valamint, hogy mi lenne, ha tudnánk megváltoztatni a múltat. És a válasz: semmi! Szó szerint, a nagy semmi maradna, mivel, ha a múltban meggyilkoltak valakit (nem akarok morbid lenni, de a példának megfelel), akkor az az ember már nem tudott új kapcsolatokat létrehozni, lehet, hogy a jövőben akár elnök is lehetett volna, sok ember életét megváltoztatva, de ezt már nem tudni meg. Viszont, ha még jobban visszamegyünk az időben, lehet, hogyha a gyilkos egyik szülőjét másik iskolába irattatjuk az akkori emberekkel, akkor nem találkozik a gyilkos leendő apjával, magyarul nem történik meg az a gyilkosság. Viszont pont az ilyenek miatz kifürkészhetetlen a 4. film. Egyáltalán szamár miért nem kisszamár? És már a címmel is úgy lezárták, mintha eltorlaszolták volna a folytatás bármilyen lehetőségét. A Jégkorszak 5-öt is azért nem néztem meg, mert felháborított a "mindenkinek találjunk párt és hepi endet" felállás, ami felé mitatott már az előzetes is, és amiről hallottam nem egy barátomtól.
      És ez a folytatás szükségesnek beállítása miatt csúszik az Így neveld a sárkányodat 3, aminek a leadásának az időpontját már 3-szor hosszabbították. Ha még tovább húzzák, már a rajongókat is elhagyja a remény, és csak úgy fogják emlegetni, mint "a film, ami már egy csomó ideje meglehetne, de még mindig csak húzzák", és kételkedni fognak affelől, hogy egyáltalán meglesz e még. Márpedig ha nem, a DreamWorks fel sem tudja mérni, mennyi rajongót veszt el...

      Ui.: A Fogatlan egy tulajdonnév!

      Törlés
    3. "Miért kell több bőrt lenyúzni róla?"
      Azért mert az ogre olyan, mint a hagyma... réteges :D

      Törlés
  2. Shrek első 3 része szuper, remélem nem a negyedikhez hasonló folytatást kapunk :/ Croodék nekem nem jött be, bár megnéztem volna egy folytatást, hátha az jobb lett volna, na mindegy xd így neveld a sárkányodat meg már nekem nem tetszik..... Első két rész jó volt, meg minden, de ez a sorozat, ami mellékágon fut, na az már nekem sok xdd Számomra unalmas lett, nem is néztem...az már olyan eset mint a Star Wars rajzfilmek, mikor két film közé próbálnak beerőltetni minden dolgot, amit lehet, és minden le nem záratlan dolgot lezárni rosszul :/ Tudom, hogy ez a filmekre nem nagyon hat ki, de valamilyen szinten ez is hozzá tartozik... Jobb lett volna, ha csak a filmek szálán követjük az eseményeket

    VálaszTörlés