Minden pindúr számít! – Önbizalom-felmérés és kampány a Cartoon Networkön

  • Az alacsonyabb önbizalmú gyerekek dicséretre, több pénzre, valamint a közösségi média elismerésére vágynak.
  • A Cartoon Network Minden Pindúr számít címmel, felméréssel egybekötött kampányt folytat a magyar gyerekek önbizalmáról, önbecsüléséről.



A Cartoon Network kampányának alapötletét a csatornán futó, nemrégiben újragondolt és január 23-án vadonatúj évaddal jelentkező Pindúr pandúrok sorozat három, világszerte népszerű főhőse: Sziporka, Csuporka, Puszedli ihlette. A lányok találékonyak, tettrekészek, bátrak és tele vannak ötlettel, hogyan mentsék meg a világot. Mindegyikük kiemelkedő valamiben. Sziporka a csapat vezetője, igazi agytröszt. Sokszor neki jutnak az eszébe a jó ötletek és a nagy tervek. Puszedli igazi kislány, fontos neki a külcsín. Csuporka a pandúrok legerősebb tagja: harcias, ami jól jön egy-egy bevetésnél. A három lány naponta menti meg a világot, ám ahhoz, hogy egy gyerek fontosnak, értékesnek érezze magát, fontos, hogy a gyerekekben tudatosuljon, hogy mi az erősségük, hogy értékesek, hogy a csak rájuk jellemző dolgok különlegessé teszik őket, ezáltal ők is szebbé-jobbá tehetik a világot.

Az akció egy széles körű felméréssel indult. A Cartoon Network az önbizalom-teszt mellett a gyerekek a www.powerpuffyourself.com alkalmazás segítségével saját Pindúr pandúr-avatárt készíthettek, valamint kideríthették, milyen „pindúrfaktorral” rendelkeznek, azaz egy játékos személyiségteszt segítségével megtudhatták, milyen alap-személyiségjegyek jellemzik őket, mik az erősségeik. A kampánysorozat január 28-án a Millipop Játszóházban folytatódott, ahol a Pindúr pandúrok izgalmas világában egyedi fénykép készült minden kicsi Sziporka, Puszedli és Csuporka számára.

Kutatási eredmények

A pszichológusok által végzett, reprezentatív kutatásban 5 és 15 év közötti gyermekek vettek részt, a kitöltők megoszlása: 53% lány és 47% fiú, átlagéletkoruk 9 év és a legtöbb gyermek jelenleg alsó tagozatos tanuló. A Cartoon Network többek között arra volt kíváncsi, hogy mit jelent a gyermekek számára az önbizalom fogalma, az ő magabiztosságukat mi határozza meg, illetve, hogy a különböző helyzetekben hogyan érzik magukat.

A kitöltők közül a legtöbbek (56%) szerint az önbizalom általánosságban azt jelenti, hogy egy adott feladatot, tevékenységet magabiztosan, hozzáértően végez valaki. Ezen kívül nagy arányban kötötték össze az „erős vagyok” (43%) és a „jó vagyok” érzésének (41%) fogalmát az önbizalommal, kevesebb (37%) gyerek véli úgy, hogy az igazi önbizalom az, ha nem mások véleménye alapján határozza meg magát valaki.

A kevesebb önbizalommal rendelkező gyermekek számára az önbizalom jelentése: Jó vagyok. Okos vagyok. Sok pénzem van. A sok önbizalommal rendelkező gyermekek számára az önbizalom azt jelenti, hogy nem számít, más mit gondol az emberről.

A kevesebb önbizalommal rendelkező gyermekek számára a dicséret és a közösségi média, a közepes önbizalommal rendelkezők számára a dicséret és barátaik száma, míg a nagy önbizalommal bíróknak a családjukkal és barátaikkal való kapcsolat minősége határozza meg önbizalmuk és magabiztosságuk alapjait.

Az önbizalom mértéke az alábbi környezetekre, helyzetekre vonatkozóan került felmérésre: otthon, sportolás, barátok, iskola, közösségi média, új szituáció. A kutatásban résztvevő gyermekek magabiztossága az otthoni környezetben és a barátokkal a legmagasabb (85% feletti). Az iskolában és sportolás közben a kitöltők több, mint 60%-a érzi magát magabiztosnak.

A kitöltő gyermekek közül csupán 55% használ valamilyen közösségi média felületet. Ők legnagyobb arányban a Facebookot, Instagramot és a Snapchatet használják. Ezek mellett pedig a YouTube-ot és a Vibert is nagyobb népszerűség övezi a gyermekek körében.

A Cartoon Network önbizalom-kutatásának eredményei arra engednek következtetni, hogy a fiatalabb korosztály számára többsíkú fogalom az önbizalom, melyet leginkább a tevékenységeikkel, az elismeréssel, a számukra jelentős személyekkel és saját eredményeikkel, azaz külső tényezőkkel kapcsolnak össze. Ezen belül is megfigyelhető azonban egy erős szegmentáció: akik általánosságban és a legtöbb helyzetben magabiztosnak érzik magukat, első helyen a szüleikkel, testvéreikkel és barátaikkal való kapcsolat áll, az önbizalmukat mégis a saját benyomásuk, véleményük alapján határozzák meg.

Forrás: Turner