Az amerikaiak nagyon rákaptak a Kill la Kill című animére

Magyarországon, ahol mostanában a Barátok közt az egyedüli olyan sorozat, mely képes meghaladni az 1 milliós nézettséget, nehéz lehet elképzelni, hogy máshol egy animével is nagy sikert lehet aratni (persze az adott ország és csatorna lehetőségeihez képest). Pedig bizony nem elképzelhetetlen ez a bravúr. Korábban az InuYasha: The Final Act című anime amerikai nézettségével foglalkoztunk egy cikk keretein belül, most pedig a napokban véget ért Kill la Kill kerül terítékre.


Azt már a magyar olvasók is tudják, hogy ha az Egyesült Államokról és az animékről beszélünk egy mondatban, akkor az Adult Swim csatorna Toonami-blokkja megkerülhetetlen tényező. Korábbi cikkünkben már részletesen foglalkoztunk ezzel a műsorblokkal. A jelenlegi kínálatát a következő animék alkotják: Dragon Ball Z Kai, Kill la Kill, Michiko & Hatchin, Sword Art Online II, Naruto Shippuden, One Piece, Attack on Titan. Minden szombatról vasárnapra virradó éjjel 00:00-tól 03:30-ig láthatóak ezek a sorozatok, kiváló eredményekkel. A Kill la Kill ugyan véget ért, de a helyét egy nem kevésbé felkapott anime, az Akame ga Kill! veszi majd át augusztus 9-től. De térjünk rá a cikk fő témájára!

A Kill la Kill egy japán animesorozat, melyet Hiroyuki Imaishi rendezett, az írója pedig Kazuki Nakashima. Ők ketten korábban a Gurren Lagann című animén dolgoztak együtt. A Kill la Kill-t Japánban az MBS csatorna mutatta be 2013. október 3-án. A befejező epizódot 2014. március 27-én vetítették. Észak-Amerikában az Aniplex USA nevű vállalat licenszelte, melynek során az angol feliratos változatát a Daisuki.net, a Crunchyroll és a Hulu nevű internetes oldalakon lehetett legálisan megnézni. Az angol szinkront a Bang Zoom! Entertainment készítette. Ez került bemutatásra az Adult Swim csatorna Toonami-blokkjában 2015. február 8. és augusztus 2. között. A 24 részes sorozatban olyan szereplők tűnnek fel többek között, mint Ryuko Matoi, Senketsu, Mako Mankanshoku és Satsuki Kiryuin. A tévés vetítés persze ebben az esetben is csak arra szolgált, hogy még szélesebb tömeghez jusson el ez az anime, hiszen korábban minden epizódja (az OVA, tehát a kvázi 25. része is) megjelent DVD-n és Blu-ray-en.

Sok néző követte végig Ryuko kalandjait, melynek során az apja halálának valódi okait kereste. Ez persze idővel ennél összetettebb történetté vált, a végén már a világ megmentése forgott kockán. A sorozat három évszak alatt (tél, tavasz, nyár) volt képernyőn az USA-ban, de végig kiegyensúlyozottan teljesített. Ebben nyilván a 00:30-as vetítési időpontnak is nagy szerepe volt, mely ebben a felállásban „előkelőnek” számít, ráadásul a brutálisan népszerű Dragon Ball Z Kai felvezetését is élvezhette, ami szintén sokat segített. Az alábbi táblázatban a 24 epizód teljes, valamint a 18–49 évesek körében elért nézettsége vehető szemügyre.


Ahogy az látható, mindössze két alkalommal nem sikerült elérni az 1 milliós lélektani határt, viszont négyszer is sikerült meghaladni az 1 millió 300 ezres nézettséget. Ez elég egyértelmű, hogy nagyon szép teljesítmény. A 20. rész után minden epizód növelni tudta a nézettségét, bár a finálé egy kicsit visszaesett a 23. részhez képest, de így is elmondható, hogy a nézők kíváncsiak voltak a végkifejletre. Emellett azt is érdemes megfigyelni, hogy 1 millió 221 ezren kezdték el nézni az animét, de 1 millió 284 ezren fejezték be, vagyis a többség elvileg kitartott a sorozat mellett, sőt új nézőket is szerzett magának. Május 24-én pünkösd volt, vagyis ünnepnap, ami miatt az Adult Swim csatorna nem a megszokott műsorrenddel állt elő. Ezen a napon a Kill la Kill 10–15. epizódjait ismételték 00:30 és 03:30 között. Mivel ismétlésről volt szó, ezért ezek a részek jóval kevesebb embert érdekeltek újra (978 ezren kezdték el, de csak 650 ezren tartottak ki éjjel fél négyig). A július 5-re virradó éjjelen pedig a július 4-i Függetlenség napja nevű ünnep miatt maradt el a Kill la Kill (éjféltől 03:00-ig a Dragon Ball Z Kai-t ismételték, majd az Attack on Titan 14. része következett).

Természetesen mivel animéről van szó, ezért elsősorban a fiatalabb korosztály alkotta a teljes nézettség nagy részét. A kereskedelmileg fontos 18–49 év közöttiek körében is remek eredményeket hozott, hiszen az összes néző 58–60%-át ez a korcsoport alkotta, a maradék nagy részét pedig főként a 18 év alattiak tették ki.

A végére pedig egy kis érdekesség. A képen látható táblázatban a 2015. július 25-én, szombaton vetített TOP40 kábelcsatornás premier (tehát nem ismétlés vagy olyan tartalom, mely más csatornán már volt) műsor van sorba rendezve a 18–49 év közöttiek körében elért úgynevezett rating szerint.


Ez alapján azon a napon (valójában már július 26-án, de a Nielsen még szombathoz számolja az éjjeli dolgokat) a Kill la Kill volt a legnépszerűbb eredeti tartalom a maga 0.68-as rating-jével. Az egyéb ilyen adatok (12–34 év közötti nők, 18–34 év közöttiek, 25–54 év közöttiek, 50 év feletti férfiak) csak a nézettségelemzőket érdeklik, mi most nem foglalkozunk ezek részletes ismertetésével. A lényeg, hogy a teljes lakosság (2 évnél idősebbek) körében 1 millió 344 ezren nézték, a célközönségnél pedig ez 0.68-as rating-et ért, ami mindennél sikeresebbé tette aznap. Hiába nézték például az AMC csatornán 21 órakor a Hell on Wheels című sorozatot 1 millió 551 ezren, a fiataloknál az csak 0.25-ös rating-et ért, és az 50 év feletti férfiak miatt lett olyan sikeres összességében.

Összefoglalva elmondható, hogy a Kill la Kill igazán jól teljesített, sok fiatal nézőt leültetett a tévéképernyők elé, ezért mindenképpen büszke lehet rá az Adult Swim csatorna. Talán egyszer Magyarországon is bemutatják. A kinti siker persze önmagában ehhez nem elegendő, de az biztos, hogy nem a nézettség lenne az oka, ha nem jutna el hozzánk ez az anime (sem).